donderdag 1 oktober 2009

Opsomming concepten

Ik zie dat nog niet iedereen in de dropbox of mail concepten heeft achtergelaten. Wat ik tot nu toe heb komt van Joeri, Tom en mijzelf.

!!! Reply hier, op het blog, met jouw concepten. Ik maak dan vanavond een nieuwe blog post met daar in alle concepten zodat we ieder een stem kunnen uitbrengen. Kort opgesomt heb ik:

Natuurelementen beïnvloeden, wind. Vliegen / zweven

Jezelf manipuleren, jij bent de wereld (bijvoorbeeld een kubus of detaileerder) waardoor je manipulatie buiten/binnen je reageert.

Draaien + manipuleren. Omgeving = speler. Commanderen holle bol met mannetje erin, draai bol, beweeg mannetje.

Creëren + manipulatie ten behoeve van terrein, niet per se speler.

Spelen op emotie: de wereld beleefd iets, bijvoorbeeld pijn. Voorbeeld:

Dit is allemaal ontstaan afgaand op deze eenvoudige uitdaging.
Speler komt van A naar B.
Door middel van het slingeren aan lianen in de omgeving.
De lianen behoren toe aan de omgeving en het bewegen van de lianen doet de omgeving pijn omdat het trekt aan een wond.
De omgeving krijst het uit wanneer de speler slingert.
Dit neemt toe. De omgeving probeert echt de speler te vertellen dat het pijn heeft.


Graviteit en repulsie. Delen van het level kunnen de speler aantrekken of afstoten. Deze acties zijn nodig om uiteindelijk een doel te bereiken. Denk maar aan het overhalen van een hendel wat bijvoorbeeld de speler (misschien is zij, of hij, van metaal) door een magneet laat aantrekken.

3 opmerkingen:


1) Nog NIET stemmen. Reply hier alsnog met je concepten Martijn en Nicky.

2) Mocht je meer willen toevoegen aan je eigen concept dat hier kort opgesomt staat (voornamelijk Tom die nog wijnig toelichting heeft gegeven om zijn concepten wat sterker te maken in het overtuigen van de anderen) dan kan dat ook d.m.v. replies naar deze topic.

3) Tom stuurde mij de eerste 4 voorbeelden. Zijn dit jullie gezamelijke ideeen of is dit alleen van Tom?


Let me hear! Of een klein berichtje waar op dropbox jullie idee/concept staat, of een korte beschrijving in je reply. *smile*

7 opmerkingen:

  1. Hey, mijn concepten staan op dropbox. Ik zal er meer verzinnen en als ik dat doe, dan update ik het documentje op dropbox.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bovenste punten die je hebt opgesomd komen voort uit de brainstorm sessie van de post hits.
    (Dit is nog niet compleet om een concept te zijn)
    Ik zal van mijn eigen post hit nog een concept maken: ("Jezelf manipuleren, jij bent de wereld (bijvoorbeeld een kubus of detaileerder) waardoor je manipulatie buiten/binnen je reageert.)"

    Ik zou zelf nog willen zien dat Joost ipv klein verhaaltje zijn concept documenteerd en probeert wat completer te maken.

    Ook ben ik benieuwd wat Tom heeft bedacht, Maar ik zie het nergens terug, als hij het naar jouw heeft toe gemailed Joost, zet het dan online kunnen wij met het ook zien! =]

    Ik ben eerst nog reacties geven op hetgeen wat Joeri & Nicky hebben laten zien en dan ga ik verder met mijn eigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. quote: Kort [u]opgesomt[/u] heb ik.
    quote: Ik maak dan [u]vanavond[/u] een [u]nieuwe blog post[/u] met daar in alle concepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou graag willen reageren op iedereen zijn concepten lijst individueel. Kunnen ze direcht feedback krijgen ;)

    En de opsommingen vind ik niet volledige concepten ik zou het meer labelen als ideeën, en dat was ook van de brainstorm sessies om ideeën/mechanics vóór concepten te bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een korte opsomming betekent niets meer dan een beknopte lijst van eigenlijke punten. Allemaal apparte posts wordt zeer onoverzichtelijk. We houden alles bij elkaar Martijn. Je kunt dan per nummer antwoorden. Het effect is hetzelfde maar er zwerven dan geen 5 of meer apparte posts rond. Ca. 15 minuten zet ik de uitgebreide versie online.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jah jij hebt het over het stemmen.

    Maar we gaan niet meer verder bedenken voor de ideeën.....? Voor zover ik weet was het plan ook nog om elkaars ideeën te verbeteren zodat het er meer op gaat lijken.

    Het zal allemaal wel, ik ben gamen. Ik zie morgen wel wat jullie "gedaan" hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De afspraak was om eerst een basis concept te kiezen dat ons bevalt en dat uit te dikken. Anders zijn we namelijk 9 concepten aan het uitwerken terwijl we er pas 3 gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen