woensdag 30 september 2009

Gesprek vandaag

Hoi allemaal,

Hier de notulen van vandaag. Foto's volgen nog later op de avond. (mobiel ff opladen en de teken opdracht voor morgen zit in de weg)

Joost afwezig (ziekenhuis)
Rest aanwezig

Joeri trad op als backup projectleider en leidde de meeting.

Over space thema:
De rest van de groep vind een realistisch space thema op dit moment erg verwarrend. We vinden het beperkend door de regels van de realiteit en we zien het voordeel wat betreft interactie met de omgeving en leuke gameplay nog niet.

Nicky: Thema is nu eigenlijk niet het belangrijkste. Een thema restricteert ons qua ontwerpen van mechanics. Beter is het als de mechanics het thema bepalen.

Brainstorm
We hebben vandaag gebrainstormd. De foto's volgen nog
Als belangrijkste kwam daar uit dat we ons willen richten op 2 soorten games:
1. op een spel waar de speler de omgeving direct manipuleert en vorm geeft.
Bijvoorbeeld:
  • Een ballon die je indrukt en dus zowel een kuil heeft aan de ene kant maar een berg aan de andere kant
2. Een spel waar de omgeving effect op de speler heeft zonder dat de speler dat zelf beinvloed.

Afspraken:
We hebben de volgende afspraken gemaakt. Zo geven we elkaar meer richting naar wat we specifiek onderzoeken:

Nicky: Puzzels bedenken en uitschrijven die gebruik maken van het direct manipuleren van de omgeving. Koppel de puzzel aan een thema zodat we er een beter beeld van krijgen.

Joeri: Mogelijkheden van sfeer, gevoel waarbij direct manipuleren van de omgeving centraal staat. (Bijvoorbeeld gebieden ). Kijken of het concept wat al op de dropbox staat hier mee werkt en waar niet.
Maakt moodboards hiervoor.

Tom: Onderzoeken Technische mogelijkheden van direct manipuleren omgeving. (Zodat we wel een beetje realistisch blijven)

Martijn: Effecten omgeving op speler bedenken en onderzoeken. Hier bij ook al puzzels en andere vormen van de implementatie bedenken. Dus niet alleen onderzoek. Ook al conceptjes.

Joost: We hebben voor jou nog niks ingepland. Dus meld ons waar jij je op wil richten binnen deze onderzoeks criteria.

Voor wanneer:
Dit is niet voor morgen. Dat is te snel. We willen wel vrijdag al zover mogelijk zijn. Dus iedereen moet flink aan het ontwerpen en bedenken. Het is belangrijk dat we hier met elkaar ook contact over houden. We hebben allemaal skype dus spreek elkaar aan.

Hier uit gaan we zo snel mogelijk naar verschillende concretere concepten werken.
Waarom?
Omdat we vandaag bij de project begeleiding een nieuwe opdracht voor volgende week hebben gekregen:
  • Pitch 3 game concepten in 15 min.
  • De begeleiders kiezen er 1 uit aan het eind. Oftewel we hebben niet het eind oordeel.
Er is dus haast geboden :). Ik hoop dat je daar begrip voor hebt Joost :).

Daarom stel ik ook voor om morgen gewoon om 10.00 al op school te zijn in het lab. En dan al weer samen te gaan werken. We hoeven niet elke dag te meeten maar we moeten wel bij elkaar blijven :).

Goed de foto's volgen nog. Ben ik iets vergeten meld het als reactie ^^. Laat allemaal ff weten of je dit gelezen hebt :).

ps: De presentatie ging redelijk. Door de brainstorm wel erg laat in elkaar gezet maar ik heb gewoon snel een beeld gegeven van de games en een specifieke puzzel. Voor dit keer voldoende.

Goed ik ga tekenen. ^^

4 opmerkingen:

  1. Check, en voor zover ik zie is het compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal deze week een hele rits planningen maken en voor de komende weken een vergader kalender aanmaken.

    Zoals bekend was ik vandaag in het ziekenhuis. Het nieuws was niet heel slecht maar een hoop gedoe en gezeik daar omheen. Ben dus nogal knackered vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tevens zal ik ideeën tekenen en posten die wellicht weer andere ideeën kunnen triggeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I.v.m. het niet kunnen wijzigen van een taxi rit op korte termijn ben ik echt morgen pas om 11.30 op school. Dit is niet anders mogelijk. We kunnen an de teken les natuurlijk verder doorwerken.

    BeantwoordenVerwijderen