dinsdag 29 september 2009

About Benutten Ruimte


Hoi Allemaal,


Het ging vandaag een beetje mis. Ik heb een mail van Joost gekregen met de besproken punten. Ik begrijp die maar wou over het onderzoeken van benutten van ruimte nog wat melden:

1.My thoughts
Ik ben het er mee eens om te gaan kijken hoe je ruimte kan benutten in een game. Ik ben er zelf al een week mee bezig omdat ik dat als research onderwerp heb gekozen.

Ik zou echter voorstellen om wel een concreet soort benutten van ruimte te onderzoeken en dat hier te vermelden. Graag zou ik ook kunnen inzien wat je op een dag dan ontdekt hebt enzo. Dus niet tot meetingen wachten om informatie te delen want dat kost enorm veel kostbare tijd. Visueel informatie delen of textueel. Als je maar laat zien waar je naar aan het kijken bent.

2. Verwart
Wat me verwart is dat we donderdag al gaan kijken hoe we de levels kunnen uitwerken. We kunnen veel beter eerst een onderwerp en hoofdmechanic beslissen die in het level gebruikt moeten worden. Daar kom je alleen op door zowel individueel als met de groep te brainstormen. Frequent en snel. Laten we nu niet allemaal onze eigen levels gaan uitwerken want dan ben ik bang dat we enorm langs elkaar heen gaan lopen.

3.Gevoel
Houd rekening met het gevoel dat je de speler wilt geven. Ik vind zelf het nog steeds enorm interessant om iets te maken waar de speler feedback van de omgeving krijgt op zijn acties. Ik zou graag proberen om de speler zover te krijgen om uit medelijden los te laten. Maar zelfs als je niet voor zoiets gaat is het gevoel belangrijk anders krijg je snel een beetje meningloze acties die je wel uitvoert maar die niks met je doen. Het geheel moet een ervaring worden die de speler bijblijft.

4. Puzzels
Ik vind het opzich veel interessanter om inplaats van levels eerst puzzels te bedenken. In brokjes zodat we later kunnen besluiten welke waar komt enzo. Maar voor puzzels heb je eerst mechanics nodig en die moeten we eerst bedenken, onderzoeken etc.

5. Meer team verloop geaard:
Ik vind het op dit moment behoorlijk onduidelijk wat elk teamlid aan het doen is. Ik weet niet wat het plan met de planning is maar ik zou op zijn minst wekelijks een overzicht willen zien van wie zich waar op focust. Liefste ook van elk lid zelf want die kan het het best omschrijven.Ik vind het zelf prettig om elke dag van elk lid een update te zien over hun status (minimaal 1). Dan kan ik daar ook weer feedback op geven en weet ik waar we in de meetings over moeten spreken. Dat is anders dan in het overzicht voor de begeleiders. Dat is handig voor hun maar ik heb graag iets meer inzicht dan 1 a4tje :). Wat vind jij Joost?

Goed dat is het wel zo'n beetje. Plaatsen jullie nog je mening over de puzzels voor morgen? Dan ben ik wat verder op weg met kiezen. Ik zag dat Nicky er veel had maar veel waren niet zozeer specifiek 1 puzzel maar meer een beschrijving van waar de game op gebouwd is. Dat kan ook maar is heel anders dan wat ik gedaan heb.

Ik hoop op reacties ^^

2 opmerkingen:

  1. wat je bedoelt met "eerst puzzels ipv levels" is ook de bedoeling, voor zover ik de mail en de vandaagse meeting heb begrepen.
    Maar over of we moeten kiezen voor een onderwerp moeten we eerst kijken wat we allemaal willen, lijkt mij.

    Ook voel ik mijzelf erg nutteloos bezig zijn voor de directe input van research voor het alles. Wat precies moet gebeuren ontbreekt mij. Heb wel onderwerpen bekeken maar ik kan daar geen uren mee bezig zijn. Ik zou zelf met "iets" bezig zijn wat concreter is dan research te doen naar intense onderwerpen.

    Van het meer posten vind ik een goed idee. (moet er natuurlijk wel iets nuttigs komen om te posten).
    Als je wilt zien wat andere doen had ik al een mapje op dropbox gemaakt waar je jouw 'individuele project logboek' kan staan. Zo kun je vlug zien wat iemand en waar iemand mee bezig is geweest.
    (En dat logboek moet zoiezo gemaakt worden)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verander gmail.com naar hotmail.com en je hebt mijn email adres voor msn :)

    Hmm een logboek op dropbox kan ook ja.

    Kben het er mee eens dat je een duidelijker onderwerp moet hebben om te researchen. Zo is het misschien teveel een inspiratie toch :).

    BeantwoordenVerwijderen