woensdag 23 september 2009

Ik zal even een kleine toelichting geven over de mogelijkheden wat betreft licht.

In de vakantie heb ik een Sunburn Community licentie gekocht, dit is een rendering en lightning systeem voor XNA. Op dit moment heb ik hier nog weinig ervaring mee, maar het geeft veel mogelijkheden qua belichting en het toepassen van materialen op modellen (normal maps, specular maps, paralax mapping etc.)

http://www.synapsegaming.com/

video voorbeeld: http://www.synapsegaming.com/media/p/951.aspx
techniek: http://www.synapsegaming.com/media/p/1074.aspx

1 opmerking:

  1. Looks good. Kheb de video ff gekeken maar zal er later nog wat grondiger naar kijken.
    Ik zie iig dat het mogelijk is om een object dat het licht afdekt die glans te geven dat je ziet dat het de zon dekt.
    Verder valt mij op dat de textures het licht wat er op valt herkennen en die kleur ook laten zien in hun texture waardoor je de illusie van geometrie krijgt. Kneem aan via normal maps.
    En begrijp ik goed dat de textures aan het end van die video kunnen schijnen op de grond (zoals met dat raam)?
    Ligt me er nog maar wat beter over in morgen ^^.

    BeantwoordenVerwijderen