woensdag 14 oktober 2009

Ok en nu even waar het om gaat VOOR de vakantie

Eeey dames!!!

Ik WIL morgen echt serieus goed bij elkaar zitten om verder te bespreken hoe we het gaan aanpakken om onze nieuwe milestone te behalen (core gameplay version).
Zoals bekend moet dit woensdag na de vakantie af zijn! Zoals ik al zeg "vakantie" zo heb ik het opgevat en zo ook mijn "vakantie" op ingepland.

Ik heb zelf met redelijk wat mensen afgesproken. En wil daarvan niet iedereen telleurstellen (zelf ook helemaal geen behoefte aan!)

Maar dit wilt zeggen dat er dus ook VOOR de vakantie veel dingen geregeld moeten worden!
En heb gekeken naar de gekozen vergadertijd en dat is voor mijn gevoel zeer kort. (mee gerekend dat vrijdag helemaal geen dag is om te vergaderen door de drukte!).

Ik stel dan voor om de betreffende vergadering van 13:00-14:00 langer voort te zetten. Gewoon dat iig alles is geregeld voordat we elkaar niet meer tegenkomen!!!

Het leek mij eerst gemakkelijk om het ervoor te doen, maar blijkt niet zo heel gemakkelijk te zijn omdat je het dat in segmenten moet doen. Dus dan maar niet. Maar het zal mij niet verbazen als de meeting wat langer zou gaan duren! En houd er rekening mee!

Wat moet er zoal besloten worden in de meeting:

Wordt het in XNA gedaan (lijkt mij logisch maar voor de zekerheid)
Hoe is onze planning daarvoor in de vakantie
Nieuw eenvoudig level design wat gemaakt moet worden
Planning voor meeting in de vakantie (ik stel voor 2 dagen "Donderdag & Vrijdag") op school

Dit zijn de grootste zaken die ik even kan bedenken. Maar dit moet dus ook gewoon besloten worden en wie / wat doet!!!

Comments en ik verwacht ook gewoon iedereen na de tekenles, maakt mij niet uit of je niet in de tekenles komt. zolang maar van iedereen duidelijkheid komt wat de plannen zijn!!!

5 opmerkingen:

  1. Morgen heb ik om 9.45 afspraak bij opticien, dus ben sowieso later... ik weet niet of ik dan de tekenles van 11.30 red, maar ik kijk morgen wel hoe dat loopt.

    En ik wil ook graag vakantie vieren inderdaad... liefst geen werk in aankomende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jah ok, maar dit ontloopt beetje de essentie.

    Het gaat om na de bespreking na de tekenles van 11:30 dus vanaf 13:00

    En dat er gewerkt meot worden in de vakantie is denk ik ook onvermijdelijk...! (ook al is dat niet heel chill)

    maar ik zou dit graag willen bespreken morgen, gaat stukke gemakkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al je naar Joeri had geluistered die laatste 5 minuten, dan had je gehoord dat het de bedoeling al is om op school levels te designen met Joeri en Nicky.

    Verder was het ook al gezegd tijdens Emiel's commentaar dat het toch in XNA moet. Dit heb ik ook in die 5 minuten gezegd.

    Voor de planning, die wordt als een Work Breakdown Structure (WBS) neergezet. Die WBS is een opsomming van alle taken die komen kijken bij die 5 weken + vakatie voor de constructie. We gaan dan samen met z'n 5'en inschatten hoe lang er gedacht wordt dat een taak duurt. Eventueel in uren, of als dat moeilijk te schatten is in termen zoals "kort, middelmatig, lang, heel lang". We kunnen dan inschatten hoe en wanneer we aan een taak moeten beginnen.

    Waar het op lijkt is dat Tom en ik vanuit thuis dingen doen, omdat we lang reizen en tijd nodig hebben voor de ubsa. Tom is er zowiezo op vrijdag, ik ben er vrijdag misschien afhankelijk van hoeveel ik morgen ook af krijg voor de ubsa.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus morgen geen meeting...?
    Erg onhandig, want ik heb zelf een grote hekel en wordt alleen maar erger om dingen te regelen via internet, maargoed

    Je kan van mij niet gaan verwachten dat ik in de vakantie Samen levels ga maken hea... Zit jij wel leuk ensow te zeggen over reistijd, moet jij maar eens nagaan waar ik vandaan moet komen ;)

    Maar als je ook geen meeting komt in de vakantie is mijn hoop erg laag. Ik heb zoiezo zelf nog genoeg afspraken en persoonlijke projecten openstaan. Dus moet maar beetje goed gekeken worden naar wat gaat werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joeri heeft met een reden gezegd dat er level design moet gebeuren. Waarom? Omdat er dan taken kunnen worden verdeeld om dat level in de vakantie werkend te krijgen, met een WBS'je. Of er vergaderd wordt is aan Joeri, die is in charge over dit design gedeelte.

    En waar lees jij dat mensen niet gaan meeten in de vakantie? Dat is helemaal niet gezegd. Alles wat ik heb gezegd is dat Joeri heeft verkozen om morgen te level designen. Either way deze week zijn zulke design keuzes aan de lead designer, Joeri. Die gaat nog altijd over zulke prioriteiten tijdens dit process. Op dit moment is een level design en WBS nodig om aan de slag te kunnen gaan in de vakantie. Er moet zelfs geplaytest worden. Waarom kies je daar niet voor? :) Nicky en ik moeten zowiezo aan moodboards en stylen werken, Tom moet developen en Joeri wil de werking en story van het spel uitwerken. Het gaat zo slecht nog niet, maar die WBS is even belangrijk. Die voor het prototype ben ik nu aan het maken, die voor het hele spel vrij binnenkort.

    Anyway. Een prototype moet afgeleverd worden. Eventueel in source als Tom niet optijd core mechanics kan opzetten in XNA. Wat ik dus bedoel is dat het uiteindelijke product in XNA gemaakt wordt, ik zei dit wat onduidelijk, sorry. Tom zal kijken hoeveel er mogelijk is in de vakantie. Verder zal de WBS heel duidelijk laten zien wat er nodig is. Voor zowel het prototype als voor het uiteindelijke produkt.

    Een meeting in de vakantie, het zou kunnen. Zelf denk ik dat we bezig genoeg zijn met individuele (en een paar gezamelijke taken) en voor dingen zoals een verslag laten lezen over playtests, het laten zien van een moodboard etc kan echt ook via internet. Het prototype (of hoe het genoemd moet worden) voor Emiel is iets waar ieder een deel van moet maken denk ik. Eventueel kan je dat nog met Joeri morgen bespreken en daarbij naar mijn WBS kijken morgen.

    BeantwoordenVerwijderen