dinsdag 6 oktober 2009

Morgen ochtend

Denk bericht voornamelijk gericht voor Joeri & Nicky. Tom & Joost niet uitgesloten :P

Maar morgen voor de concepten nog even goed bij elkaar komen? Vond het vandaag ook weer een stuk sneller gaan dan solo. Om 15:15 hebben we die pitch. Maar dus die pitch moet nog gemaakt worden. Maar wil ook nog tijd hebben om elk concept pitch waardig te maken!

Dus stel voor om wel stuk vroeger te komen dan 2 uur de "vergadering". Mij lijkt het gewoon relaxt om tussen 10 & 11 te komen. Liefst 10 uur. Maar dat ligt geheel aan jullie!

REACTIES AUB. anders bel ik jullie middennacht wakker!

4 opmerkingen:

  1. Een pitch is niets meer dan gewoon je concept samenvatten op een enthouciaste manier. Zorg ervoor dat je een verhaal kan vertellen over je concept. Als John Macco je iets heeft geleerd is het om gewoon te praten over het onderwerp en niet een 'brugklas spreekbeurt' in te studeren. Ieder laat gewoon iets zien van het concept dat zij bespreken en doet dat in 3 kleine minuten (namelijk 3 minuten spreken, 2 minuten feedback). Oefen het een keer voor de spiegel en 'go for it'.

    Als een aantal van jullie tijd nodig hebben om je concept af te maken, dan adviseer ik dat jullie op een gekozen tijd naar school gaan om dat in orde te krijgen, maar ik dacht dat de concepten al af waren?

    Ik zelf zal ruim een uur van tevoren aanwezig zijn, maar met de bedoeling dat we zo eventuele plaatjes kunnen laten zien met ons concept (namelijk gewoon een aantal slides van de voorbeelden). Ik ga geen pitch 'maken' want een pitch wordt niet gemaakt, die wordt gewoon verteld. Niet veel anders dan de pitch van "de grote opracht" of sterker nog, deze pitch is makkelijker. We moeten alleen een concept pitchen, niet eens onze werkwijze en ook geen introductie behalve "Hoi, ik ben Bob en ik ga jullie een concept voorleggen."

    Hoe de pitch morgen verloopt:

    Eerste 3 minuten: Ik pitch Joeri's voorbeeld. Ik roep daarna Nicky aan als expert en kondig aan daarna Martijn op te roepen.
    Dan 2 minuten feedback.
    Tweede 3 minuten: Nicky pitched zijn voorbeeld.
    Dan 2 minuten feedback.
    Ik roep Martijn op.
    Derde 3 minuten: Martijn pitched zijn voorbeeld.
    Laatste 2 minuten feedback en klaar.

    Het is mogelijk dat er in plaats van door de leraren deze structuur wordt gekozen:

    3 minuten vertellen.
    Weer 3 minuten vertellen.
    Nog een keer 3 minuten vertellen.
    6 minuten feedback.
    Dat maakt verder niet uit voor onze presentatie.

    Wat er nodig is:
    Plaatjes indien je dat als voorbeeld gebruikt. (Zet ze op dropbox of neem ze mee voor morgen op USB).
    De concepten moeten af zijn: je moet ze kunnen samenvatten voor de 2 heren.

    Joeri: Is concept #10 op die dropbox final?
    Martijn: Krijg ik van jou die screens voor Joeri's concept #10? Ik begreep dat jij die maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal morgen van huis vertrekken zodra het 'droog' is, dit kan dus varieren maar uiterlijk 1uur van te voren zal ik aanwezig zijn, evt. al eerder afhankelijk van het weer.

    Stond vandaag weer stil door de regen (me bougie kapje moet blijkbaar vervangen worden) zodra er een beetje water op me bougie spat, valt me motor gewoon dood. Vandaar dat ik een droog moment zal proberen te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal proberen morgen om tussen 10 en 11 op school te zijn. Dan kan ik namelijk beeldmateriaal maken voor de pitch. En als ik tijd over houd... dan ga ik me huiswerk afmaken!

    Dus, Martiniiiiii, bij deze: tussen 10 en 11 ben ik er in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Martijn: Ik probeer er 10.00 te zijn. Kheb nu me poster bijna af. Die maak ik af. Dan ga ik slapen en kan ik het beste het concept in de ochtend op school uitschrijven dan dat ik er nu nog op ga zitten.

    Joost: Nee die is niet final. Hij moet nog wat duidelijker uitgeschreven worden. Maar we snappen em iig en de rest moeten we pas invullen na het concept is gekozen. Ik probeer er morgen ochtend nog wat verduidelijking in te brengen maar het gaat er nu om dat ie voor jou en Martijn duidelijk is want jullie pitchen em.

    Martijn maakt gewoon een level dat gebaseerd is op een leus die ik hem heb gegeven. Die plaats ik nu wel ff op het blog. Dat is het principe eigenlijk de rest is invulling voor later.

    Khoop dat het zo duidelijk is. Ben iig blij dat ik bijna van die poster af ben :).

    BeantwoordenVerwijderen