donderdag 15 oktober 2009

Notes Joeri donderdag


Hoi allemaal,



Even snel een headsup van wat we gedaan hebben vandaag.

1) We hebben een op papier een prototype getekend (met papieren stukken etc)
1 level dat puur alleen draait om het hoofd principe: lucht ontrekken om water te verplaatsen en zo de uitgang te bereiken.

2) We hebben dat prototype door 2e en 1e jaars laten playtesten. Dat heb ik samen met Nicky gedaan. We hebben ook videos en foto's.

Er zijn interessante resultaten uit gekomen. Dit staat in het playtest rapport wat ik straks ga typen. In de map design zet ik een playtest mapje op de dropbox. Hier zet ik de playtest video's ook in. Ik zal ze ook op youtube uloaden en ze onderaan deze post zetten :).

4)Morgen gaan we verder met playtests. We hebben wat wijzigingen bedacht en gaan wat elementen en gedrag testen dat we nog niet getest hebben :).

5) Ik ben nog op een interessant programma gestuit tijdens wat onderzoek naar prototype methodes. Het programma heet yED graph Editor. Het is handig voor snelle flowcharts en UML's etc. Ook dus voor kritieke paden en andere soort weergaves. Later kun je ze exporteren naar images etc.
link: http://www.yworks.com/en/products_yed_about.html

That's about it. Tot morgen ^^

4 opmerkingen:

  1. Klinkt goed. Ik wou dat ik meer involved kon zijn met de playtests maar ben beredruk met die ubsa tot en met zondag. Daarna kan ik weer 100% aandacht bij het project houden.

    Morgen rond 12.00 of 13.00 zet ik de research op dropbox, die wil ik als eerste afronden zodat Joeri dat kan bundelen. Ik heb om bij het thema van ons project te blijven mijn research veranderd naar "herkennen van functies in ruimten en met objecten". Dat wil zeggen, hoe kun je het vanzelfsprekend maken dat er in een ruimte bijvoorbeeld iets moet gebeuren. Dit kan verschillen van het indrukken van een knop tot en met het laten leeglopen van een met water gevulde ruimte. Graviteit was gewoon veel te off-topic om bij te dragen aan een collectief research verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Note: ik zal ook morgen niet aanwezig zijn. Die ubsa is best heel zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrepen. Zorg dat de research er rond die tijd wel is ja want anders gaat het dringen.
    Succes met de ubsa.

    BeantwoordenVerwijderen