donderdag 15 oktober 2009

Kom op tijd, laat iets van je weten.

Hallo mensen,

Vandaag (donderdag 15 oktober) ben ik om 11.30 op school om tekenen te volgen. Afspraak was om 11u op school te zijn voor bespreking of whatever. Hoe dan ook, tekenen komt er ook nog bij kijken, dus ja.

Hoe ik het doe is: ik ga naar de lessen die mij uitkomen en meestal is dat zo vroeg mogelijk beginnen en dus zo vroeg mogelijk klaar. Na deze lessen of voor deze lessen is er ruimte voor besprekingen. In gevallen zoals gister vind ik het NIET acceptabel om nog na 18.00 te vergaderen, want a) ik zit al sinds 9.30 op school en b) het is tijd voor avondeten. Kortom: ik zit meer dan 8 uur op school, binnen die 8 uur is er 7.5 uur kans geweest om te bespreken. Als jullie er niet voor kiezen om wat vroeger op school te komen, dan is dat jullie probleem. Verwacht niet dat ik daarna nog lekker uren ga door praten.

Los hiervan: laat eens verdorie wat van je horen! Ik stuur sms'jes, mailtjes, skype berichten, whatever... geen gehoor, niets nakkes nada. Zo moeilijk om iets terug te sturen? Laat mij, en het team, weten waar je bent, wat je doet en eventueel waarom je er niet bent. Doe dat gewoon, punt.

Verder: geen loze discussies meer en ook geen gekut met termen en hoe die geinterpreteerd moeten worden. Play(er) scenario is gewoon zelfde als user scenario, geen gezeik, gewoon doen. Zo zijn er nog meer dingen.

Laten we nu eens iets gaan produceren en niet documenteren (of erover discussieren), dit gaat echt nergens heen. Overigens, laten we denken aan het volgende:

1) we moeten 3 puzzels leveren die de core mechanics tonen... fuck de story
2) we leveren documentatie die vereist is, niet meer
3) vakantie is vakantie!!

Hopelijk geeft dit genoeg schop onder jullie konten.

1 opmerking:

  1. Khad gister al laten weten dat ik er niet vandaag ben, en morgen wel.

    Overigens zijn onze meetings veelal geen meetings zoals dat hoort. De project/meeting leider moet gewoon enkele topics hebben waarover gesproken moet worden en deze persoon zal dan ook als bij een vergadering het hele gesprek on topic moeten houden en evt. discussies afkappen als het nergens naar toe gaat.

    Naast Assembla lijkt mij het verstandig om dit te gebruiken, Tot op heden heb ik weinig waarde gevonden in de meeste meetings waar we allemaal bij elkaar zatten en is er naast losse flodders weinig uit gekomen. Wat conceptualisering betreft vind ik het overigens wel erg goed gaan. Heb er zin in om er NA zondag ;) aan te gaan werken, dan begint mijn rol pas echt.

    Voor nu zit ik met UBSA, en zoals jullie op school al zeiden...;)

    Sorry voor mijn late response op je bericht, kwam simpelweg omdat ik me telefoon niet bij ge hand had op het moment.

    BeantwoordenVerwijderen