donderdag 1 oktober 2009

Bespreking vrijdag?

Deze vrijdag zijn de tijden nu helemaal door elkaar geschud. Geen animatie, wel XNA 3D. Ook nog wachtend op wat Nicky en Joeri vinden van de concepten. Tevens hebben Tom en ik al problemen om op al die tijden aanwezig te zijn. Daarom dit voorstel:

Vrijdag middag, wanneer je thuis bent geef je feedback op de 9 concepten + dat nieuwe concept van Joeri. Als je niet meteen naar huis gaat, dan geef je de feedback even via een school PC of laptop. Doe dit in ieder geval op het blog. LET OP: Laat alsjeblieft twijfel over de technische problemen weten!

Vrijdag na-middag of avond, staat er een conclusie op het blog met wat mensen gemiddeld wel en niet boeiend lijkt. Alles wat technisch te moeilijk is, schrappen we. Wij snijden ons niet in de vingers (en Tom straks met XNA al helemaal niet). We kiezen elk de 3 beste uit en gaan onmiddelijk aan de slag met het verdelen van de meest gekozen 3 concepten. Ze moeten namelijk nog uitgebreid worden tot een te pitchen concept. Als we ergens gelijkspel hebben op de derde plaats, gooi ik gewoon een muntje ofzo, of maak ik snel nog een post.

Zaterdag + Zondag + Maandag: Deze 3 concepten uitwerken, ieder tot een document en naar mij opsturen zodat ik dinsdag een presentatie kan schrijven.

Gaan we hiervoor? Laten we het nou maar gewoon doen. Dit zijn inderdaad guerillia tactieken (nee, niet DIE guerillia :P), namelijk onorthodox en niet zoals we gewend zijn, maar dit is nu even gewoon heel efficient en doelgericht. We tobben te veel, straks zijn we in het weekeinde nog bezig met vergaderen en twijfelen. Knopen doorhakken. Dit soort momenten komen we nog genoeg tegen tijdens de productie fase wanneer we hele coole ideeen moeten schrappen i.v.m. technische of tijds problemen.

Doen we dit? Even geen tijd voor panick of frustratie. We kunnen niet altijd een poldermodel blijven volgen met 100% blijdschap aan alle kanten. Ik denk dat we een HELE grote fout maken als we dit hele weekend nog bezig zijn met weer overnieuw overleggen en tobben. We weten wat voor concepten we hebben, laten we NU kiezen. :)

7 opmerkingen:

  1. Ik snap gewoon niet waarom we niet bij elkaar kunnen zitten. :O Dit via de blog direcht communiceren werkt gewoon héél slecht (iig zo zie ik dat)
    En de blog wordt ook ondermaats gebruikt. Ik had al een planning neergezet woensdag ochtend, maarja als dit soort dingen ook niet gebruikt worden....

    Ik moet toegeven dat ik laatste tijd erg sachereinig voel en misschien ook in de comments hard over kom. Maar zoals ik dit zie werkt het gewoon niet... En Als je dan niet kan vrijdag geef dan een *Reden*. Je moet er ook wat voor over hebben om goed met elkaar te overleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I agree with Martijn. Vandaag XNA 3d. Als we daarna gewoon samen komen kunnen we toch volgens plan onze top 3 laten weten?

    Naast dat Animatie vervalt veranderd er toch niet veel :S.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verder is het mij erg onduidelijk hoe het na vandaag ingedeeld wordt. Moet ik 3 concepten gaan omschrijven naar 3 pitch doc's? Dat kan alleen als er in een meeting dingen over besproken worden. En ze geplaytest worden.

    bv: Denk bij mijn laatste concept bijvoorbeeld aan een spelletje lummelen wat we kunnen doen om te zien hoe de speler reageert en of het nog wat speciaals mist. Oftewel op breek in elementen van het concept ipv het hele concept testen.

    2. Ik zit nu dus elke dag strak op skype. Maar ik heb de meeste nog niet online gezien :S

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie willen per se weer opnieuw vergaderen? Xna van 14.30 - 16.00. Geen animatie dus dat timed mooi. Hierna samen overleg en VANDAAG KIEZEN.

    @ Joeri. Eerst gewoon vandaag 3 van de concepten kiezen samen. Dan pas van die 3 concepten pitches maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaan we niet voor XNA bij elkaar zitten?
    Wil dan het kort houden, haat in de file te zitten in de trein.

    Wat is er niet mogelijk om even voor XnA aftespreken???

    Joeri, maar ik zie jouw nooit online op skype, zie jij mij wel online dan? Anders zit er iets fouts.

    Joost, wat heb jij tegen meeten?
    Jij vind het serieus beter om 100 keer berichten via de blog sturen gemakkelijker/duidelijker/effectiever ???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben niet tegen vergaderen, ik ben tegen eindeloze poldermodellen waar iedereen constant bij geringe twijfel alles 100 keer wilt overwegen en daar lijkt dit sterk heen te gaan op deze manier. Zo heb ik vorig jaar van Corne het advies gehad om uiteindelijk besluiten te laten nemen in plaats van constant een opening te geven om niet opnieuw uitstel en twijfel een plaats te geven. Vandaar dat ik per se wil dat er zowiezo vandaag gekozen wordt, zodat we in het weekeinde 3 ideeen kunnen uitwerken voor Jain en Emiel. Op een blog dwing je tot kiezen omdat er niet eindeloos heen en weer kan worden geargumenteerd. Dit klinkt heel cruel, maar we komen anders echt in tijdsnood. Het feit dat twee mensen niet heel vroeg kunnen komen en dat animatie vervalt geven hier extra motivatie aan.

    Maar file in de trein, als je die late late xna les had gevolgd dan zat je ook in de file. Jullie mogen ook eerder vergaderen maar ik weet niet of het lukt om op tijd te arriveren. Omdat jullie het meest designen en ik veel administratieve taken moet doen voor onze groep (logboeken maken, een rooster maken, een process verslag opstellen) wil ook vertrouwen op jullie keuze als designers.

    Er moet iig een rooster klaar liggen deze avond zodat we precies weten wanneer we wat doen. Die zal ik nu schrijven en plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat hier niet om het blog te gebruiken als overleg middel, daarvoor heb je skype etc. blog is om progressie en werkzaamheden of bevindingen te kunnen gebruiken. Verder zie ik weinig problemen met het id van joost. Het lijkt me vrij duidelijk en werkt prima. Sommige kunnen niet thuis werken andere weer wel. Lijkt me dat als je graag op school werkt, dat je daar dan ook de tijd voor neemt, zo niet dan is dat ook prima als het maar niet remt.

    Verder zie ik naast het kiezen niet veel om over te vergaderen. Ik zal straks even goed onderzoek doen naar de technische limieten en die posten. Verder lijkt me dat Asembla geen slecht idee (v. Joeri)

    BeantwoordenVerwijderen