woensdag 7 oktober 2009

woensdag: Notes meeting na pitch

Hoi allemaal,

Hier mijn notes van de laatste meeting.

We gaan het concept finetunen.
Wat is er vooral nog nodig:
Een uitgewerkt verhaal
Artstyles
gameplay mechanics uitgewerkt en besloten
Wat gaat er nou precies gebeuren.
Er komt een level of meerdere.

Voor onderzoek hebben we het zo verdeeld:
Tom: Onderzoek naar de technische implementatie van het concept. Wat gaat niet kunnen? Hoe kan het wel etc.

Joeri: Storyline bedenken (samen met Nicky en Martijn als critici), Onderzoek naar mogelijkheden van de ruimte met de mechanics
Game mechanics uitwerken en er levels met Nicky en Martijn mee designen en playtesten.

Nicky: Research naar checkpoi nts + art style. Welke style kunnen wij aan & is geintegreerd met de gameplay.

Joost: Onderzoek naar texture stijlen. Maar vooral onderzoek naar hoe je de speler duidelijk maakt waar hij/zij mee kan interacteren in de omgeving. Waar zit de exit etc. Zowel visueel als via andere zintuigen.

Verder komt er nog random in mijn notes voor: Atlantis en see through walls.

Ow en Joost neemt een beslissing over hoe we assembla gaan gebruiken :).

Tot morgen.

3 opmerkingen:

  1. Assembla: Lijkt bruikbaar maar een transitie naar een andere tool kan problemen geven, daarom de volgende suggestie. Laten we assembla gebruiken vanaf het weekend na volgende week, we hebben dan een hele vakantie om er mee te leren werken.

    Aanwezigheid vandaag: Ik heb besloten eenmalig thuis te werken aan mijn UBSA en het uitzoeken van environmental properties (oftewel: hoe lok je een speler uit om een bepaalde interactie te doen in een ruimte, door de ruimte op een bepaalde manier vorm te geven). Ik zie al heel snel dat ik hier de artstyle voor nodig ga hebben van Nicky om daar meer mee te kunnen doen.

    Zoals afgesproken, morgen (vrijdag) een sterke meeting om onze resultaten in te bespreken. Van 12.00 tot 13.00 en eventueel ook later de dag nog eens mochten we nog niet klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. On my way jongens. Kwas deze tijd vergeten. Kben er kwart over 12 denk ik.

    Laat Joost iig prototype_level 2 zien en bespreek die mail van de begeleiding zou ik zeggen :).

    BeantwoordenVerwijderen