woensdag 21 oktober 2009

Happy Holidays?^^

Heej allemaal,

Leuke vakantie aan het hebben? Ik heb me weer een beetje op digital painting kunnen storten zodat ik hopelijk wat beter met die opdracht van Joeri uit de voeten kan.

1. Animatie
Verder heb ik naar de mogelijkheden van animatie in Maya zitten kijken maar kheb het nog niet uitgeprobeerd. Denk dat ik dat deze vakantie nog ga doen. Ik post wel een update als ik het wat specifieker heb uitgeprobeerd.
Ik heb een vid tutorial voor het moddellen van een char gevonden. Een hele simpele char maar misschien een goede warmloper voor Nicky en hij is gemaakt voor animatie. De zelfde site heeft tutorials voor hoe je em rigged.
Modelling biped character
Biped rigging
Uitvoeriger versie biped rigging


2. Wiki
Ik ben nu even naar de Wiki aan het kijken. Pagina's maken is een makkie. Wel jammer dat hij niet automatisch een link maakt als een woord overeenkomt met de naam van een pagina. Maja misschien ook wel goed.
Voor de rest is het volgens mij vrij rechtlijnig maar wel flexibel. Ik kan ook video's enzo toevoegen er op enzo door ze te embedden. Best handig dus :).
Verder kan ik ook doorlinken naar tickets. Iets waar ik nog niet zeker van ben of we dat echt gaan nodig hebben :).

Ik kloot er nog wat mee verder en update jullie wel :).

3. UBSA voortgang
Wat betreft me UBSA heb ik alle opdrachten af maar blijken mijn flux verslagen nog te karig te zijn. Dus die moet ik nog doen (maar een half A4tje per pagina). Dus ik focus daar nog op. Maar voor de rest heb ik wel vertrouwen dat ik er volgende week nog ben :).

Beetje unsure wat we deze vakantie zouden moeten doen. Ik zou het wel fijn vinden om XNA updates te zien. Maar willen we deze vakantie nog aan het design sleutelen?

Fijne vakantie verder en ik zie de reacties wel :)

5 opmerkingen:

  1. Waar ik mee bezig ben is een lijst met Core Mechanics voor onze game (misschien kunnen jullie daar een beetje bij helpen in de comments?)

    Nav. de lijst kan ik dan aan de slag met pseudocodes voor implementatie. Dit hoop ik morgen gedaan te kunnen hebben.

    Vervolgens zal ik aan de slag gaan in XNA. Als de pseudos kloppen moet het binnen 1 of 2 dagen alle core mechanics kunnen bevatten (onverwachte problemen zal dit kunnen vertragen) Een eventuele video of .exe file zal ik toesturen wanneer het speelbaar is.

    Van het design team heb ik graag een lijst(je) met de core mechanics die we voor aankomende presentatie willen implementeren, dan zal ik ermee aan de slag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm goed. Ik probeer Nicky en Martijn er over te spreken. Denk dat we daar snel uit zullen zijn :).

    In iedergeval:
    lopen
    zwemmen
    ruimte moet gevuld kunnen worden met water.
    Water moet uit de ruimte kunnen

    verder moeten we dood kunnen gaan
    en kunnen winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeten er ook text messages geprojecteerd kunnen worden op het scherm, die uiteindelijk faden? En hebben wij een overhead map (al dan nog niet interactief) nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Text messages:
    Zeer waarschijnlijk wel. Maar dat zijn niet de core mechanics.

    overheadmap: Wil ik testen. Maar ik maak nog geen keuze voor ik beide soort aanzichten in actie gezien heb:P.

    BeantwoordenVerwijderen