donderdag 22 oktober 2009

Wat wij moeten weten

Hier zijn wat dingen die wij moeten weten als wij de komende 5 weken gaan werken:

  1. Hoeveel tijd ieder onderdeel gaat duren.
  2. Wie welk onderdeel gaat doen.
  3. Welke skills mensen hebben.
  4. In het thema van knopen doorhakken, zo een werk-structuur hebben dat we onderdelen kunnen schrappen/faken/vervangen zonder dat wij daardoor iets afrafelen (of in iedergeval niet de indruk wekken dat iets afgerafeld is).
Verder moeten wij voor woensdag weten:

  1. Of we het gedesignde level met core mechanics in XNA kunnen krijgen (Tom, hoe ver is de XNA code?)
  2. Of we het gedesignde level als de XNA core mechanics niet af zijn kunnen digitaal prototypen op een andere manier als het Tom niet lukt met XNA (Ik hoop dat ze dat pikken!)
  3. Hoeveel placeholders we willen gebruiken in een (ik hoop XNA) tech demo.
Wat betreft hoe lang onderdelen gaan duren ben ik niet goed in het inschatten hiervan. Misschien doet Martijn 3 uur over het modellen van een character terwijl Joeri daar 8 uur over doet. Of misschien animeert Joeri iets in een dag terwijl mij dat een vrijdag + weekeinde kost. Het is leuk om nieuwe dingen te leren door iets te doen wat je nog niet kunt maar daar schieten wij als groep niets mee op, dus laten wij de taken afpassen naar onze skills.

Daarom wil ik vragen of iedereen een schatting kan geven hoe goed zij zijn (met een 1 tot 5, waar 1 staat voor 'bar slecht' en 5 voor 'uber') en hoe lang zij denken dat ze over het volgende doen:

  • 3d modelling van 1 karakter (mannetje/vrouwtje, niet te high poly neem ik aan, organisch model).
  • 3d modelling van een kamers en een paar objecten (strakke vormen, architectuur).
  • Animeren van 3d models (ga uit van de organische models).
  • Programmeren van een stuk code in XNA.
  • Texturing van organische modellen.
  • Texturing van kamers en objecten.
  • Maken van geluiden (of lenen uit de library en eventueel aanpassen).
  • Maken of vinden van muziek (eventueel).

Ook probeer ik een schatting te maken van hoe lang alles gaat duren. Daarmee kan ik een Gannt chart maken. Die zal ik afleiden van jullie antwoorden op de bovenstaande inschattingen (tenzij iemand een betere suggestie heeft).

6 opmerkingen:

  1. 3d modelling van 1 karakter: 2/5 | 8-12 volle uren voor een mannetje/vrouwtje.

    3d modelling van kamers + een paar objecten: 3/5 | 5 uur per gevulde kamer.

    Animeren van 3d models: 1/5 | erg lang, moeilijk te schatten, heb nog niet serieus met 3d animatie geƫxperimenteerd.

    Programmeren van een stuk code in XNA: 1/5 | mijn zwakste punt, erg erg lang.

    Texturing van organische modellen: 3/5 | Shaden van gezichten, mooi eromheen wrappen etc ben ik geen kei in, maar kan ik wel een beetje.

    Texturing van kamers en objecten: 4.5/5. Geen probleem, dit doe ik snel. 1-2 uur per object, veel minder als het object klein is. Kamer, mja, half uur per texture?

    Maken van geluiden: 3/5. Ik kan geluiden modden met wavelab. Duurt niet heel lang. Half uurtje per sound als ik het goed mod.

    Maken of vinden van muziek (eventueel): 2/5. Ik ben nooit zo handig met het vinden van bijpassende muziek omdat ik niet veel kennis heb van de namen van nummers. Ik weet dat er mensen zijn in dit groepje die dit zeker gewoon beter kunnen. Tijd? Afhankelijk van succes, kan ik niet inschatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Modeling Character - 2
    Modeling Hard Surface - 3-4, in Max of Maya
    Animeren Models - 1
    XNA Programmeren - OVER NINE THOUSAND!!!!
    Texturing Characters - 2
    Texturing Hard Surface - 3
    Maken Geluiden - Buurjongen: 4-5

    Meh mijn rol is vrij duidelijk.

    @MUZIEK/GELUIDEN: Hier heb ik in principe me buurjongen voor, hij wilt aankomend jaar zich aanmelden op de HKU binnen sound design etc. Vandaar dat hij hierin geinterreseerd is.

    ps. OMG ik hoop dat we straks eindelijk van dit blog af zijn :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelezen maar nu even geen tijd om die lijst te plaatsen. Plaats em spoedig voor je.

    Nu een beetje druk met voorbereidingen voor me verjaardags etenje. (want ja morgen ben ik van de 21 af :P).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! om 5 uur sochtends ^^

    BeantwoordenVerwijderen