vrijdag 2 oktober 2009

3 gekozen concepten: Joost, Joeri, Martijn, Nicky


Goed,

Sommige concepten zijn gesneuveld en sommigen overeind gebleven.

Even een heel snelle recap voor Tom. Ik heb met nicky en Martijn vandaag kritisch naar de concepten gekeken. We hebben meningen opgeschreven en zijn er gezamenlijk overheen gegaan.
Na XNA kwam Joost er bij. Er is niks gewijzigd aan het plan.

1. We hebben na veel praten deze 3 gekozen:

Concept 6: Inner and outside world are connected. Actions on one side influence the other side.
Nicky gaat dit uitwerken. We waren van mening dat er vooral nog confrontatie voor de speler mist met de effecten op de andere kant. Waarom is dat erg?

Concept 10: Your tempted to get it but your not gonna get it (ice age inspired)
Mist nog vooral mechanics. Hoe probeer je het object te pakken. Hoe blijft het object zo verleidelijk dat je er achteraan blijft gaan?
Nicky en Martijn gaan hier voor aan levels werken. Op wat voor manieren zou je er bij kunnen komen. Joeri pluist dit concept vooral uit voor volledigheid. Mist er iets belangrijks. We zullen nauw contact houden dit weekend.

Concept 7: Lucht ontrekken aan de ruimte.
Dit concept combineren we met het compulsie concept van Joost. Er mist vooral nog reden tot bewegen. Het is nu vooral de locatie in de ruimte aanwijzen en je kracht er op gebruiken.
Ook moet er naast iets aantrekken ook iets afgestoten worden om eentonigheid te voorkomen. Maar het heeft potentie.
Concept 8 is in principe het zelfde maar je blaast de omgeving op door op de juiste plek te drukken. Goed mogelijk dat de superheld gewoon 3 krachten heeft en die gebruikt maar dat mist iets unieks. En waarom een superheld? Wordt misschien ook te veel met al die krachten. Misschien beter ons op 1 te focussen.

Dat is onze selectie. Een paar concepten blijven over te inspiratie. Dat zijn:
Concept 1:
Concept 2:
Concept 5:

Van Tom is het nog erg nodig of hij de concepten technisch mogelijk ziet. We hebben de te ambitieuse er al uit (Ambiente Sentimento viel bijvoorbeeld om deze reden af). Maar graag van jou nog wat duidelijkheid :).

Dat was het. Joost post denk ik nog wel duidelijke instructies hoe de komende dagen er uit gaan zien. Ik zou graag maandag/dinsdag nog ff willen playtesten op aspecten er van.

2. Joost kijk dit weekend naar Assembla :). Heb jij er al naar gekeken Tom? Vind je dat we het moeten gebruiken?


Prettig weekend allemaal ^^

8 opmerkingen:

  1. Heb even naar Assembla gekeken, ik zal morgen een trial aanmaken en het even goed uitzoeken (previews zien er zeker interesant uit, helemaal als nicky/martijn ook willen meeprogrammeren of leren dmv. helpen met psuedo codes etc)

    concept 6 leek mij in eerste instantie interessant, maar het is technisch moeilijk en ook qua uiteindelijke gameplay is het een lastige game (zoals ik het in me hoofd heb) hier zal ik wat duidelijker in zijn in het document wat ik later online zal zetten op dropbox.

    Ik vond zelf het alchemie concept wel tof, die zal nog wel te gebruiken zijn als inspiratie voor onze game.

    Ik zal het wat duidelijker maken in een docje evenals een conclusie over Assembla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb is nagedacht over Tom's probleem met concept 6. Ik zal eerst Tom's document inkijken maar mogelijk heb ik wat ideeen op een technisch niveau om dit safe te maken. Ik zal eerst wachten op het document. Volgens mij kan Nicky wel wat heel stoers maken met dit concept zodra hij dit uitwerkt.

    Concept 10 vertrouw ik Joeri compleet mee. Ik geloof wel dat zo een concept goed komt en dat Joeri hier een originele draai aan geeft.

    Concept 7: Martijn, wil jij je hier in verdiepen? Samen met Tom om te bedenken hoe die mechanics kunnen werken? Dit concept kan heel veel worden, maar het heeft misschien nog wat extra denkwerk nodig over wie de 'held' is en waarom hij 'held' is.

    Ik zal morgen de logboeken afschrijven en online zetten en mogelijk vanavond al een rooster voor de komende 2 weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je vertrouwen Joost. Maar ik ben heel afhankelijk van level design voor concept 10 :P. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor situaties de speler in zou komen behalve dat ie iets steeds probeert te pakken te krijgen.

    Ik denk dat het op verschillende delen kan neerkomen. Of de speler moet een beetje reizen om bij het object te komen of er gebeurt vlak bij de speler iets met het object waardoor de speler het bijvoorbeeld los zou moeten krijgen.

    Suggesties hoor ik graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nu bezig met een proto level voor iets te pakken en de exit

    Daarna ga ik eventjes de mogelijkheden opschrijven van concept 7

    ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahoy, mensen, ik update af en toe concepten nicky.doc op dropbox... so check it out. Het is moelijk om extra dingen te verzinnen en goed na te denken over of het wel 'leuk' is en of het wel 'logisch' is, etc. Maar goed, neem een kijkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik houd em in de gaten Nicky ^^. Ik krijg automatisch een berichtje als de dropbox update ^^

    BeantwoordenVerwijderen