Mijn research staat op le box du drop. Onder het mapje Research. Filename: research_dfs_joost_blom_gdd2b.pdf
Zou volgens mij wel in orde moeten zijn. Ik zal er ook nog een .doc bij zetten.
vrijdag 16 oktober 2009
donderdag 15 oktober 2009
Notes Joeri donderdag
Hoi allemaal,
Even snel een headsup van wat we gedaan hebben vandaag.
1) We hebben een op papier een prototype getekend (met papieren stukken etc)
1 level dat puur alleen draait om het hoofd principe: lucht ontrekken om water te verplaatsen en zo de uitgang te bereiken.
2) We hebben dat prototype door 2e en 1e jaars laten playtesten. Dat heb ik samen met Nicky gedaan. We hebben ook videos en foto's.
Er zijn interessante resultaten uit gekomen. Dit staat in het playtest rapport wat ik straks ga typen. In de map design zet ik een playtest mapje op de dropbox. Hier zet ik de playtest video's ook in. Ik zal ze ook op youtube uloaden en ze onderaan deze post zetten :).
4)Morgen gaan we verder met playtests. We hebben wat wijzigingen bedacht en gaan wat elementen en gedrag testen dat we nog niet getest hebben :).
5) Ik ben nog op een interessant programma gestuit tijdens wat onderzoek naar prototype methodes. Het programma heet yED graph Editor. Het is handig voor snelle flowcharts en UML's etc. Ook dus voor kritieke paden en andere soort weergaves. Later kun je ze exporteren naar images etc.
link: http://www.yworks.com/en/products_yed_about.html
That's about it. Tot morgen ^^
Kom op tijd, laat iets van je weten.
Hallo mensen,
Vandaag (donderdag 15 oktober) ben ik om 11.30 op school om tekenen te volgen. Afspraak was om 11u op school te zijn voor bespreking of whatever. Hoe dan ook, tekenen komt er ook nog bij kijken, dus ja.
Hoe ik het doe is: ik ga naar de lessen die mij uitkomen en meestal is dat zo vroeg mogelijk beginnen en dus zo vroeg mogelijk klaar. Na deze lessen of voor deze lessen is er ruimte voor besprekingen. In gevallen zoals gister vind ik het NIET acceptabel om nog na 18.00 te vergaderen, want a) ik zit al sinds 9.30 op school en b) het is tijd voor avondeten. Kortom: ik zit meer dan 8 uur op school, binnen die 8 uur is er 7.5 uur kans geweest om te bespreken. Als jullie er niet voor kiezen om wat vroeger op school te komen, dan is dat jullie probleem. Verwacht niet dat ik daarna nog lekker uren ga door praten.
Los hiervan: laat eens verdorie wat van je horen! Ik stuur sms'jes, mailtjes, skype berichten, whatever... geen gehoor, niets nakkes nada. Zo moeilijk om iets terug te sturen? Laat mij, en het team, weten waar je bent, wat je doet en eventueel waarom je er niet bent. Doe dat gewoon, punt.
Verder: geen loze discussies meer en ook geen gekut met termen en hoe die geinterpreteerd moeten worden. Play(er) scenario is gewoon zelfde als user scenario, geen gezeik, gewoon doen. Zo zijn er nog meer dingen.
Laten we nu eens iets gaan produceren en niet documenteren (of erover discussieren), dit gaat echt nergens heen. Overigens, laten we denken aan het volgende:
1) we moeten 3 puzzels leveren die de core mechanics tonen... fuck de story
2) we leveren documentatie die vereist is, niet meer
3) vakantie is vakantie!!
Hopelijk geeft dit genoeg schop onder jullie konten.
woensdag 14 oktober 2009
WBS + progressie rapporten
Hier is de WBS voor het prototype en de randvoorwaarden/rolverdeling/weekverslag (week 4 wordt nog uitgebreid en aan toegevoegd wanneer deze week het einde nadert).
De WBS is waarschijnlijk nog incompleet. Om te zorgen dat deze compleet wordt wil ik graag van iedereen weten wat zij nog kunnen verzinnen om toe te voegen aan de WBS.
Morgen komt research en de MoSCoW. Ik ga nu slapen, het is laat. :) Morgen nog meer ubsa *frown*.
De WBS is waarschijnlijk nog incompleet. Om te zorgen dat deze compleet wordt wil ik graag van iedereen weten wat zij nog kunnen verzinnen om toe te voegen aan de WBS.
Morgen komt research en de MoSCoW. Ik ga nu slapen, het is laat. :) Morgen nog meer ubsa *frown*.
Woensdag: Notes meeting
Hoi allemaal,
Aller eerst ff felicitaties want we hebben een GO!!
Playtesten
1. We gaan playtesten morgen. Ik stel voor vanaf 11.00 gewoon. Later kan ook maar ik probeer er rond die tijd te zijn. Dan volgen we ff tekenen en dan gaan we weer verder. Kunnen we ook een beetje tijdig naar huis.
2. Research:
Naja zoals jullie weten moet dat morgen af zijn. Bindeld Joost het tot 1 doc of moet ik dat doen?
Design Idee:
3. Map op een duikhelm. Ala metroid prime. Dus met een druk op de knop kan je de map zien en zowel je omgeving in first person.
Het is op die map erg belanrijk dat we laten zien wat er veranderd.
Taken:
Tom: Basis Project Frame work opzetten.
XNA kern mechanics implementeren in de vakantie.
AI uitvogelen van de npc's.
Verder moet het duidelijk worden wat voor soort collision we gaan gebruiken. Dit is belangrijk voor level design
Joeri:
Player scenario schrijven en level designen samen met Martijn en Nicky.
Joost:
Gaat vooruit kijken naar de productie periode. Om er achter te komen wat er allemaal moet gebeuren voor een asset in de game zit maakt hij work break down structures en pipeline modellen. Zo kiest hij een duidelijke aanpak voor de productie periode in overleg met ons ofcourse :).
Verder gaat joost texture voorbeelden zoeken en ons die snel tonen. Zonder of met geometrie waar het op zit. Om een beeld te geven van wat voor textures hij zou willen gebruiken zodat wij er weer op feedback kunnen geven.
That's it ^^

Morgen duiken we de diepte in en gaan we lekker playtesten. Hoe enzo moeten we morgen maar bepalen. Tot 11.00 :)
Notes Begeleidings gesprek
Hoi allemaal,
Hier de notes die ik bij het begeleidings gesprek gemaakt heb.
1. Er is een verschil tussen:
Geven van Motivatie aan de speler
Duidelijk maken van de spelregels.
Dat moeten we in ons achterhoofd houden.
2. Bedenken wat er door de speler heen gaat. Dus ons meer in huid van de speler plaatsen en zo naar het spel kijken. Vandaar dus ook het play scenario. Ik weet nu wat beter wat dat precies in hield dus ik ga dit morgen maken. Jain leidde het af van een user scenario. Ik zal hier ook ff naar kijken morgen.
3. Uitdagingen gaan voor. We moeten 3 ruimtelijke uitdagingen in XNA laten zien als eind product.
4. Audio, Story en art zijn secundair.
5. Woensdag na de vakantie moeten we onze first playable af hebben. Hier in moeten de core mechanics werken in XNA ;).
Tot zover me notes van het begeleidings gesprek.
Hier de notes die ik bij het begeleidings gesprek gemaakt heb.
1. Er is een verschil tussen:
Geven van Motivatie aan de speler
Duidelijk maken van de spelregels.
Dat moeten we in ons achterhoofd houden.
2. Bedenken wat er door de speler heen gaat. Dus ons meer in huid van de speler plaatsen en zo naar het spel kijken. Vandaar dus ook het play scenario. Ik weet nu wat beter wat dat precies in hield dus ik ga dit morgen maken. Jain leidde het af van een user scenario. Ik zal hier ook ff naar kijken morgen.
3. Uitdagingen gaan voor. We moeten 3 ruimtelijke uitdagingen in XNA laten zien als eind product.
4. Audio, Story en art zijn secundair.
5. Woensdag na de vakantie moeten we onze first playable af hebben. Hier in moeten de core mechanics werken in XNA ;).
Tot zover me notes van het begeleidings gesprek.
Ok en nu even waar het om gaat VOOR de vakantie
Eeey dames!!!
Ik WIL morgen echt serieus goed bij elkaar zitten om verder te bespreken hoe we het gaan aanpakken om onze nieuwe milestone te behalen (core gameplay version).
Zoals bekend moet dit woensdag na de vakantie af zijn! Zoals ik al zeg "vakantie" zo heb ik het opgevat en zo ook mijn "vakantie" op ingepland.
Ik heb zelf met redelijk wat mensen afgesproken. En wil daarvan niet iedereen telleurstellen (zelf ook helemaal geen behoefte aan!)
Maar dit wilt zeggen dat er dus ook VOOR de vakantie veel dingen geregeld moeten worden!
En heb gekeken naar de gekozen vergadertijd en dat is voor mijn gevoel zeer kort. (mee gerekend dat vrijdag helemaal geen dag is om te vergaderen door de drukte!).
Ik stel dan voor om de betreffende vergadering van 13:00-14:00 langer voort te zetten. Gewoon dat iig alles is geregeld voordat we elkaar niet meer tegenkomen!!!
Het leek mij eerst gemakkelijk om het ervoor te doen, maar blijkt niet zo heel gemakkelijk te zijn omdat je het dat in segmenten moet doen. Dus dan maar niet. Maar het zal mij niet verbazen als de meeting wat langer zou gaan duren! En houd er rekening mee!
Wat moet er zoal besloten worden in de meeting:
Wordt het in XNA gedaan (lijkt mij logisch maar voor de zekerheid)
Hoe is onze planning daarvoor in de vakantie
Nieuw eenvoudig level design wat gemaakt moet worden
Planning voor meeting in de vakantie (ik stel voor 2 dagen "Donderdag & Vrijdag") op school
Dit zijn de grootste zaken die ik even kan bedenken. Maar dit moet dus ook gewoon besloten worden en wie / wat doet!!!
Comments en ik verwacht ook gewoon iedereen na de tekenles, maakt mij niet uit of je niet in de tekenles komt. zolang maar van iedereen duidelijkheid komt wat de plannen zijn!!!
Abonneren op:
Posts (Atom)